Боромејски прстенови, без обзира на то да ли означавају хришћанско Свето Тројство или лакановске компоненте реалности (имагинарно-реално-симболичко), увек указују на целину чије јединство зависи од сваког дела, јер ако се само један прстен уклони и преостала два остају раздвојена.
Сâм симбол добио је име по породици Боромео на чијем се грбу налази, а појављује се и на импрезама миланских Сфорца и фирентинских Медичија.
Можда најлепши пример потиче са апсиде капеле породице Ручелаи у цркви Св. Панкрација (Фиренца) из 1467. године, за коју Ђорђо Вазари каже да спада међу најбоља дела Леона Батисте Албертија, док Ђулио Карло Арган у геометријским облицима на њеним зидовима види "наговештај неоплатоничарске естетике која ће доминирати фирентинском културом крајем XV века".
 |
Боромејски прстенови као једна од импреза Медичија на капели породице Ручелаи |
 |
Леон Батиста Алберти: Капела породице Ручелаи (1467) |
 |
Грб породице Боромео |
Коментари
Постави коментар